Isnin, 20 Mei 2013

Pengalaman Baru Menjadi Pengarah program

Assalamualaikum w.b.t

Dah lama aku tak menulis dalam ruangan blog nih. Bukan kerana lupa tetapi waktu selalu je cemburu dengan aku. sob sob sob.... Aku sibuk dengan assignment yang betul-betul mencabar ketahanan mental ku. Seriusly betul... Ok meh aku cerita sikit, dalam assignment ni aku n the gengs a.k.a budak kelas kena buat dan conduct satu event untuk program literasi maklumat.

So, dalam event ni aku lah yang menjadi pengarah program... AHAKS!!! Ingat senang ke nak jadi pengarah program. Semua benda aku kena amik tahu nthen aku benda-benda yang tak elok juga akan naik nama baik aku jugak. huhuu... So far setakat ini takde lagi lah. Alhamdulillah....

Cabaran??? jangan cakap kalau takde
  1. Duit banyak habis... di sebabkan program ini kami tidak diperuntukkan budget awal so kami terpaksa mengeluarkan duit poket masing-masing and then baru dapat cliam dari pihak fakulti. lepas duit sewa kereta nak ulang alik dari PPAS ke kolej untuk berbincang dengan pegawai sana. Duit topup lagi nak kena calling2.huhuhu
  2. Nak kena buat meeting...budak kelas pula bila dengar nama aku je mesti meeting nyer.. hahahaha ( aku kan giler nak buat meeting) bukan saje-saje tau tapi terpaksa sebab nak kena dapat maklumat atau update dari anak-anak buah aku. so kengkawan sorry yer lepas nih dah takder.
  3. Kena tahan kritikan...yang ini banyak aku kena. Kritikan dari pihak pensyarah, fakulti, pihak penganjur dll.. bila dapat kritikkan selalu je kertas projek aku kena reject dan kena buat balik. stress yang amat sangat.
Aku rasa itu je kot cabaran terbesar bagi aku. Yang kecil- kecil tak payah aku listkan yep.. Apa pun tugasan dan amanat ini banyak memberi aku pengalaman..



2 ulasan:

Shaidatul Afzan berkata...

congrates!! and it's just over.. :)

~Hanie Ladyhlomanie~ berkata...

eheh... pape pon tahniah da ade pengalaman bru.. pas ni leh ajar aku yee...~