Sabtu, 12 November 2011

AKU NAK BALIK KAMPUNG

1:05 PTG Posted by Unknown No comments
Assalamualaikum dan salam sejahtera..lame aku tinggalkan dunia blogging sejak aku masuk Uitm. Aku mintak maaflah sebab komitmen pada assignment dan test lebih penting untuk mase depan ( iyelah sangat). Dari aku mula masuk Uitm sampai sekarang macam sekejap je mase berlalu dan sekarang aku menunggu hari untuk pulang ke Terengganu beraya dekat sane. Kalau korang nak tau… aku tiap-tiap hari duk belek tiket bus untuk balik kampong. Aku rindu sangat family dan tiap-tiap hari telifon family. Korang jangan ingat orang perempuan je yang selalu telefon family, lelaki pom ade jugak ek (aku la tu).
Sebelum aku balik kampung, banyak sangat tugas yang aku kene buat cam submit assignment lah, kene amik test lagi sampai berbulu mate aku duk ngadap buku yang tebal-tebal semua nyer.. tapi nak buat macam mane.. SABOR JE LAH. Dalam minggu aku nak balik kampung nie a juga banyak sangat masalah yang melanda diriku.. ko nak tahu ape??
1. Aku punye assiment banyak kene edit semula
2. Time tu jugak aku memang ngan member.
3. Aku terperdaya dengan seseorang
4. Aku banyak test yang nak kene ambil
5. Duit aku banyak sangat melencong dekat lain
Walaupun ade dugaan dalam minggu aku nak balik kampung, setakat ini aku dah banyak sangatdapat pengajaran ape yang telah dilalui. Apa pun dugaan yang dating dalam hidup jangan mudah putus asa. Yang paling penting sini ialah cuba untuk pandang ke hadapan, jadikan perkara yang lepas sebagai pengajaran untuk masa yang akan dating.
Sebelum aku blah dari blog ni….aku nak ucap selamat hari raya qurban kepada kengkawan da bagi non muslim selamat bercuti. Bye!!

0 ulasan: